Nu har arbetet börjat med Valborgsförberedelserna. Vi är några ledare och föräldrar som har påbörjat planeringen och vill nu ha in fler som vill hjälpa till med detta.
Det är hur mycket som helst som görs inför Valborg:
- Söker tillstånd från polis samt kyrkan, att vi kan vara på Kyrkängen
- Skriver och skickar ut brev till gamla och nya sponsorer så att vi kan ha lotterier
- Ringer runt till sponsorerna och inhämtar varor/vinster
- Bokar ljudanläggning mm
- Bokar kör (kören vi brukar ha har tackat nej till i år, känner du någon kör?)
- Planerar inköp av diverse varor som t ex kaffe, korv med tillbehör, socker till sockervadd, muggar, läsk mm mm mm
- Kollar av vad vi har för stånd och planerar för ytterligare nybyggen
- Kollar av vad vi har för tält och annan utrustning
- Planerar för brandutrustning
- Planerar bygget under själva Valborg
- Planerar för bemanning i de olika lotteristånden, fackeltåg, brandmän, vakt av brasa (både natten innan och natten när det brinner)
- Popcornpoppning
- Sockervaddsförberedelser
- Bakning
- Vilka släpvagnstillgångar har vi till lastning av stånd i Östnora mm
Som du märker är det mycket att hålla rätt på och är vi många kommer det att gå mycket smidigare, för mer saker än ovan finns det också.
På onsdag 8 mars är det inga ordinarie scoutmöten (det är bad på fredagen istället) och då tänkte vi träffas i scoutlokalen och gå igenom mer och dessutom inventera vad vi har i gamla vinster, engångssaker mm. Vi träffas där från kl 18:30 så får vi se vad vi får gjort den här gången
Vill du komma i kontakt med Trossen: trossen@vhsjoscout.se
Mvh Trossen
Lotta Östensson, ordförande TROSSEN